Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multikulturní přístup v přednemocniční neodkladné péči
JANOVÁ, Andrea
Tato bakalářská práce se věnuje multikulturnímu ošetřovatelství v podmínkách přednemocniční neodkladné péče. Jde o téma aktuální, neboť je v dnešní globalizované společnosti nutné, aby zdravotničtí záchranáři měli alespoň základní znalost této problematiky. Teoretická část vymezuje základní pojmy v multikulturním ošetřovatelství, věnuje se komunikaci a charakterizuje jednotlivé minoritní skupiny žijící v České republice. Pro praktickou část byly stanoveny tři cíle: 1. Zmapovat postup zdravotnických záchranářů při poskytování péče příslušníkovi jiné národnosti v podmínkách přednemocniční neodkladné péče. 2. Zmapovat zkušenosti zdravotnických záchranářů s jedinci daných kultur v rámci přednemocniční neodkladné péče. 3: K naplnění výše uvedených cílů byl využit kvalitativní výzkumný postup pomocí metody dotazování a technikou polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný vzorek tvořili zdravotničtí záchranáři z Karlovarského a Jihočeského kraje s různou délkou své praxe. Výzkumné šetření došlo k závěru, že záchranáři při kontaktu s různými etnickými skupinami volí stejný postup. Jsou si sice vědomi specifik daných kultur a etnik, ale jazyková bariéra jim často nedovolí těmto své jednání přizpůsobit. S poskytováním péče minoritním skupinám mají zdravotničtí záchranáři pozitivní i negativní zkušenosti. Výzkumem bylo odhaleno, že výuka multikulturní péče je spíše nedostatečná, ale zdravotničtí záchranáři jsou ochotni se v problematice dále vzdělávat. Na základě výzkumu byla navržena možnost vytvořit speciální aplikaci, která by v terénu rychle a přesně přeložila lékařské termíny do cizích jazyků. Také byla vytvořena informační brožurka o zásadách poskytování přednemocniční neodkladné péče různým etnickým skupinám. Dále by bylo možné informace z této bakalářské práce využít při tvorbě skript, která by byla určena k výuce multikulturního ošetřovatelství na vysoké škole.
Komunikační dovednosti sester u pacientů odlišné kultury
JAREŠOVÁ, Marie
Diplomová práce je věnována komunikačním dovednostem sester s pacienty odlišné kultury. Cílem práce bylo zjistit, jaké bariéry nastávají během komunikace s pacienty odlišné kultury, a zmapovat znalosti sester o vhodném postupu komunikace s těmito pacienty. Dalším cílem bylo prozkoumat zkušenosti pacientů odlišné kultury v oblasti komunikace ve zdravotnických zařízeních a zjistit, jaká mají specifika při komunikaci. V teoretické části byly popsány obecné zásady komunikace. Dále byly popsány tři národnostní menšiny žijící v České republice (vietnamská, romská, ukrajinská) a dvě náboženské menšiny (vyznavači pravoslaví a vyznavači islámu), se kterými se v České republice můžeme setkat. Byla popsána jejich charakteristika a specifika v oblasti zdraví a komunikace. Empirická část byla zpracována pomocí kvalitativního výzkumu. Technikou sběru dat byl polostrukturovaný rozhovor. První skupinu probandů tvořily všeobecné sestry, které mají zkušenost s ošetřováním pacientů odlišné kultury. Druhá skupina probandů byla složena ze zástupců jednotlivých národnostních a náboženských minorit (Vietnamci, Ukrajinci, Romové a pravoslavní a vyznavači islámu). Získané odpovědi z rozhovorů byly roztříděny do jednotlivých kategorií a podkategorií. Z výzkumného šetření vyplývá, že největším problémem nastávajícím při komunikaci sester se zástupci jiných národnostních a náboženských minorit je absence jazykového vybavení ošetřujícího personálu, jelikož není a nemůže být vždy splněna podmínka, že hospitalizovaný pacient v české nemocnici bude jazykově a komunikačně vybaven tak, aby byl schopen aktivně používat češtinu. Zároveň bylo zjištěno, že vedle jazykového vzdělávání ošetřovatelského personálu je zapotřebí průběžně seznamovat ošetřovatelský personál s jednotlivými aspekty kulturních a komunikačních specifik jednotlivých menšin. Hlavním a důležitým poznatkem je, že ošetřující personál, i když nevládne cizím jazykem daného pacienta, je ochoten nalézt společnou řeč svým osobním a profesionálním přístupem. Součástí diplomové práce je výstup v podobě edukačního materiálu určeného pro všeobecné sestry, jež by je měl seznámit se specifiky při komunikaci s pacienty vybraných národnostních a náboženských minorit.
Připravenost učitelek mateřských škol pro práci s vietnamskými dětmi
Fiedlerová, Kristýna ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Předložený text se pokouší připravit experty - učitelky mateřských škol pro kvalitní práci s dětmi s odlišným mateřským jazykem - konkrétně s vietnamskými dětmi. V teoretické části popisuji důležité informace od problematiky sociokulturních specifik vietnamské minority, až po téma zabývající se osvojováním českého jazyka. Teoretická část je rovněž věnována tématu individuálního rozvoje učitelek mateřských škol, multikulturní výchově a problematikou integrace vietnamských dětí do českých škol. Praktická část popisuje hlavní problémy, s kterými se setkávají učitelky českých mateřských škol při práci s vietnamskými dětmi. Klíčová slova: předškolní vzdělávání, multikulturní výchova, děti s odlišným mateřským jazykem, vietnamské děti, problémy s integrací, komunikační bariéra.
Komunikace sester s pacienty se zrakovým handicapem
Pelikánová, Martina ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Jirkovský, Daniel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá připraveností a schopností komunikace sester s pacienty s poruchou zraku. Schopnost dobře komunikovat patří k nejdůležitějším dovednostem každého zdravotníka a správná komunikace a spolupráce mezi zdravotníkem a pacientem vede k úspěšné léčbě. V dnešní době se kladou velké nároky na profesionalitu všeobecných sester a velkým ukazatelem ošetřovatelské péče je komunikace s pacientem. Málokdo si však uvědomuje, jak je komunikace s pacienty složitá a náročná a s handicapovaným pacientem vyžaduje ještě větší znalosti a komunikační dovednosti. Handicapovaní pacienti mají řadu bariér a problémů, které komunikaci neusnadňují. Tato práce by mohla sloužit jako edukační materiál pro zdravotní personál a tím i zlepšit ošetřovatelskou péči o pacienta se zrakovým handicapem, která by odpovídala jeho skutečným potřebám. Práce je rozdělena na část teoretickou, empirickou a průzkum. V teoretické části je vysvětlena komunikace jako taková, její verbální a neverbální část. Byly stanoveny cíle, a to zmapovat připravenost a schopnost sester komunikovat s pacienty se zrakovým handicapem. K provedení průzkumu a zodpovězení otázek bylo provedeno kvantitativní šetření pomocí dotazníků pro sestry vlastní konstrukce a rozdaných ve Fakultní nemocnici Motol. Dotazníků bylo zpracováno 74 a...
Ošetřovatelská péče u polytraumatizované pacientky s komunikačními bariérami
Vojčíková, Žaneta ; Pražáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Bauerová, Jana (oponent)
Trauma patří k nejčastější příčině úmrtí u populace ve věku do 40 let. Vlivem traumatu vznikají nezvratná zdravotní postižení, trvalé invalidizace a ekonomicky nevyčíslitelné ztráty. V České republice se řadí na páté místo nejčastější příčiny smrti. Trauma představuje pro lidský organismus extrémní stresovou situaci, která jej zatěžuje a projevuje se postižením tělesných a psychických funkcí. Člověk se neočekávaně ocitá mimo své sociální zázemí a životní jistoty s nejistou prognózou na návrat ke stylu života, který vedl před úrazem. Tato případová studie je v teoretické části zaměřena na trauma a jeho dělení, specificky se věnuje polytraumatu a jeho patofyziologii, uvádí pravděpodobnost přežití. Poukazuje na rutinně používaný trauma protokol ATLS. V práci je uvedena diagnostika a terapie v přednemocniční a nemocniční péči, nejčastější komplikace polytraumatu. Závěr teoretické části je věnován komunikaci, komunikačním bariérám a definici ošetřovatelského modelu podle V. Henderson. Praktická část je konkrétní kazuistika pacientky. Ošetřovatelský plán je vytvořený na základě konceptu V. Henderson a podrobně se věnuje hlavnímu problému - komunikačním bariérám. Výsledkem této práce je komunikační karta určená pro rusky hovořící pacienty. Východiska: U pacienta, který utrpěl závažné trauma se vyskytuje...
Vliv profesionálního zdravotního klauna na nemocné dítě
KNĚŽÍNKOVÁ, Anna
Předmětem bakalářské práce je práce profesionálních zdravotních klaunů. Součástí popisu teoretických poznatků je stručná historie tradice zdravotních klaunů ve světě a v České republice. Dále jsou také popsány role zdravotního klauna, jeho profesní a osobnostní předpoklady. Práce dále popisuje teorii léčby smíchem a zabývá se vlivem zdravotních klaunů na dětské pacienty. Praktická část práce shrnuje výsledky provedeného výzkumu, jehož součástí bylo zúčastněné pozorování reálné činnosti zdravotních klaunů, strukturovaný rozhovor a dotazník s otevřenými otázkami.
Komunikace sester s pacienty se zrakovým handicapem
Pelikánová, Martina ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Jirkovský, Daniel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá připraveností a schopností komunikace sester s pacienty s poruchou zraku. Schopnost dobře komunikovat patří k nejdůležitějším dovednostem každého zdravotníka a správná komunikace a spolupráce mezi zdravotníkem a pacientem vede k úspěšné léčbě. V dnešní době se kladou velké nároky na profesionalitu všeobecných sester a velkým ukazatelem ošetřovatelské péče je komunikace s pacientem. Málokdo si však uvědomuje, jak je komunikace s pacienty složitá a náročná a s handicapovaným pacientem vyžaduje ještě větší znalosti a komunikační dovednosti. Handicapovaní pacienti mají řadu bariér a problémů, které komunikaci neusnadňují. Tato práce by mohla sloužit jako edukační materiál pro zdravotní personál a tím i zlepšit ošetřovatelskou péči o pacienta se zrakovým handicapem, která by odpovídala jeho skutečným potřebám. Práce je rozdělena na část teoretickou, empirickou a průzkum. V teoretické části je vysvětlena komunikace jako taková, její verbální a neverbální část. Byly stanoveny cíle, a to zmapovat připravenost a schopnost sester komunikovat s pacienty se zrakovým handicapem. K provedení průzkumu a zodpovězení otázek bylo provedeno kvantitativní šetření pomocí dotazníků pro sestry vlastní konstrukce a rozdaných ve Fakultní nemocnici Motol. Dotazníků bylo zpracováno 74 a...
Připravenost učitelek mateřských škol pro práci s vietnamskými dětmi
Fiedlerová, Kristýna ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Předložený text se pokouší připravit experty - učitelky mateřských škol pro kvalitní práci s dětmi s odlišným mateřským jazykem - konkrétně s vietnamskými dětmi. V teoretické části popisuji důležité informace od problematiky sociokulturních specifik vietnamské minority, až po téma zabývající se osvojováním českého jazyka. Teoretická část je rovněž věnována tématu individuálního rozvoje učitelek mateřských škol, multikulturní výchově a problematikou integrace vietnamských dětí do českých škol. Praktická část popisuje hlavní problémy, s kterými se setkávají učitelky českých mateřských škol při práci s vietnamskými dětmi. Klíčová slova: předškolní vzdělávání, multikulturní výchova, děti s odlišným mateřským jazykem, vietnamské děti, problémy s integrací, komunikační bariéra.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.